Prata Svenska

Det går och upp h ner med språket, visa dagar verkar det flyta på mer än andra. Idag har alla ord krockat, snubblar på tungan och hittar inte orden. FRUSTRATION! Men jag börjar höra mer och mer när de mumlar nu. Vissa pratar verkligen ASFORT och mumlar lite lätt i slutet av meningarna. Får en helt annan förståelse för de som kommer till vårt land och lär sig svenska. ÄVen om jag kan engelska så är det klurig ibland, och de har massa uttryck ajg inte känner till, för att inte tala om akronymer (förkortningar), de refererar till ALLT I akronymer och förväntar sig att man bara ska veta vad det är. Ahh.

Igår i alla fall, va jag i St. Aldates på Vision night. (En samling då de talades kring församlingens vision.) Då sprang jag till min glädje på Lena Olsson som också är här från Sverige. Vi är med i samma församling i Uppsala och hon är lärare på Jlund. Så gött att obehindrat få tala Svenska och pladdra om gemensam frustration då man inte alltid hänger med i allt.

Kommentarer
Postat av: Remisarah

Great site. Good info


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback