Rubrik

Nu är det måndag och helgen försvann med ett swish! Efter Matriculation mötte jag, Lena och Nikolaj upp ett par som varit med och visionerat fram OCCG (Oxford Center for Church Growth) som alltså är kursen vi går på St. Aldates. Solen lyste så vi åt lunch på en uteservering vid Thames och prata kyrkor, kulturer, sociala behov och kulturella skillander länder emellan.


Efter angenäm gemenskap splittade vi upp och jag letade mig ut mot Port Medow. Lena hade berättat att man kom ut utanför stan om man tog sig dit bort, med öppna fält och allt. Frihet! Så jag traska med glädje för att finna denna fantastiska plats. De va en härligt pittoresk promenad i en ljummen sensommar/höst sol.

Idag har jag varit på Wycliffe på födelsedagen, hahaahahhaa, förmiddagen menar jag. Jag är bäng, alltså knäpp, inte hög. I ALLA FALL, jag har varit på wycliffe. Haft Grad Ministry seminar, vi fick skriva om vår senaste födelsedag och sen göra en teologisk reflektion över de minnena. För att på en enkelt sätt få oss att se enkelheten i att kunna göra teologisk reflektion av alla livets sidor och se Gud. Hade även preaching class idag. 3 st gjorde en interpretation på ca. 20 på 3 olika bibeltexter. Om 2 veckor är det min tur. (Ehh).

Nu har jag alldeles nydligen kommit tillbaka från lovsångs audition i kyrkan. Seriöst och härligt, de formade olika team av oss så fick vi spela tillsammans och sen ha en kortare samtal med någon av dem i lovsångsteamen. KAnske låter hysteriskt pretto. Men tycker det kan va bra med. Det är ett stort ansvar att leda en församling i tillbedjan och ens motiv och förmåga av inte helt oviktiga, tvärt om.

Nu skall jag sova, oj vad jag skall sova. Har sprängande huvudvärk!!
God natt världen!


Kommentarer
Postat av: Linnea Skog

Vilken vacker promenadsträcka! :) Alltid lika roligt att läsa dina uppdateringar! Önskar dig en fin helg Johanna :)

2011-10-21 @ 21:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback