Senaste

Där gick visst några dagar.

Sen vi "sågs" sist har jag spenderat tid i bibliotek och i min ensamhet läsandes och grubblandes över en bra frågeställning. Första uppsatsen kommer bearbeta området församlingstillväxt, klurar dock fortfarande på frågeställningen, men de går framåt. Diskar frenetiskt saker och kladdar i mitt block. Hjälper tankarna. Måste sysselsätta fingrarna.

Denna uppsatsen ska vara klar till julen, gärna lite innan så jag kan börja researcha för nästa. Det är i alla fall planen. Vi sätter upp våra egna deadlines under året. Här gör man nämligen alla sluttentor, examinationer etc i Trinity term som är sista terminen. Så först då skall alla uppsatser vara inne för inspektion och betygsättning etc. Undergraduates studenterna på Wycliffe måste dock skriva längre PM varje vecka. PJU! Tycker synd om dem! Vad de andra 3 skall handla om har jag också tankar kring, men på det får jag återkomma.



Igår hade vi lite avstämningsmöte med Simon Ponsonby och praktiken PÅ St. Aldates drar igång mer seriöst från och med nästa vecka. Det ser jag fram emot. Praktik är så mkt roligare än akademi. (Säg inte det till ngn). Senare på eftermiddagen hade vi en liten samling med alla kristna i Commonwealth House (där jag bor) hemma hos Amy och Abu som är våra House Deans. Så trevligt så. Detta följdes av gemenskapkväll för hela boendet i den gemensamma "matsalen" där vi annars äter frukost ihop. De var roligt att få en chans att se lite fler av dem som bor här. Vi är ju flera hus och en hel drös med folk, vet faktiskt inte hur många. Dessutom är folk från hela världen, verkligen från överallt! Här får ni två extremt blurriga bilder därifrån, enjoy!


Runt 21:00 igår behövde jag dessutom göra ett simtest för att få vara med och ro. Testet fick ut på att simma med kläder (AHAHAHAHAHA, hur många meter brukar en poollängd va?) x antal meter, Ett varv runt, sen 5 m under vattnet och tillsist trampa vatten i ca. 2 min. Inga konstigheter. Så de va ju enkelt gjort. Dessutom fick man simma vilket simsätt man ville så länge det var på mage med ansiktet framåt. Jag trodde först man skulle behöva kunna kråla, fjärilsimma och hela baletten. Which would leave me out.
Här har ni en härligt blurriga bilder därifrån:


På lördag är det Matriculation time. Blir spännande.
 
För övrigt sitter jag dessutom och kollar på biljetter för att åka hem över julen. DET känns konstigt, och lite för tidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback