Tre cola för £1

Helgen är påväg mot sitt slut. Igår lyste solen, som den typ gjort sen jag kom hit. Men i alla fall, för att solen lyste tog jag med mig en av mina böcker till uppsatsen för att gå och läsa i Christchurch Medow. (Ja, jag går gärna och läser samtidigt. Läser snabbare och får in mer.) Men till min frustration hade hela världen bestämt sig för att åka in till Oxford igår och stora horder av asiater i gick i klumpar runt över allt och massa britter. Alla ville dessutom gåin och titta på Christchurch College (vilket jag fattar, har inte varit inne själv. Men byggnaden är fantastiskt vacker)


Vanlig mängd människor brukar gå bra att parera med bok i hand men de va lite väl mkt igår. Fick en längre sträcka att läsa på i alla fall:


Men väl nere vid Thames så rodde de, och tog fullständigt min uppmärksamhet.


 
Conclusion: Det va inte så lätt att läsa ute igår, tyvärr. Gick in och satte mig istället. När mörkret hade fallit och kvällen hade kommit gick jag för att möta upp några på en pub för att fira Lena (inte svenska Lena, tyska Lena) som fyllde år igår. Vi hade planerat att gå till the turf men det va smäckfullt så det blev One bar eller vad de nu heter. Trevlig kväll blev det i alla fall. :)

Kommentarer
Postat av: Josie

saknar min franska lady!!

2011-10-24 @ 08:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback