Veckoslut

Det är lördagförmiddag och jag har sovit ut efter att vaknat ungefär 5ggr denna morgonen för att se vad klockan är. (Lägg av liksom) Har sakta ätit frukost och läst ur favoriten Magnus Malms bok "I Lammets Tecken". Som att dricka kallt vatten efter en varm dag.

Igår var det fredag. Sista dagen på vecka 0. Den firades med föreläsningar under namnet "A day in the Bible". Bibelboken var 1 Korintierbrevet och fungerade också som första föreläsningar i en kurs om 1 Korintierbrevet som går i Michaelmas term.


Wycliffe har grymt duktiga och ambitösa lärare, av vad jag hittills sett. De är uppdaterade, väl förbereda, kunniga och dessutom riktigt duktiga talare.
Justin Hardin är lärare i denna kursen. Han är från Texas och har en grymt skön accent. Han använde sig dessutom av en sjukt cool powerpointliknande program i introduktionen som jag glömde fråga vad det hette. (värdefull information) Ja, ja, ska kolla upp det också kanske återkomma på det ämnet. Hade nog varit riktigt guld att använda i konfirmationsundervisning. Inget comic sans trams med clipart bilder :).

(Denna bilden är taget då han lämnat det coola programmet, haha)

För närvarande knarkar jag youtubes "Minns du sången", de kastar tillbaka mig i tiden och påminner om mormor och morfar och deras bergsfasta tro. De klippen har alltid en förmåga att ge mig perspektiv och få ner mig vid Jesu fötter istället för att yra runt i min egna kraft och stress. Jesus sätter allt i perspektiv. När jag knarkat lite Jesus skall jag ta en lång promenad i Christchurch Medow (Som är hur fint som helst!) innan jag sätter mig ner för att komma fram till vilka 2 uppsatser jag skall börja med att skriva, har ett möte med Andrew Atherstone på måndag och förväntas ha kommit fram till något då. 

Vad ska ni göra idag? Snälla kommentera, de är så roligt att höra vad alla har för sig. (Varför tror ni annars jag följer typ 15 bloggar. Det visste ni inte att jag gjorde. Men nu vet ni. SÅ. Vad ska ni göra idag?)

Love.
 

Kommentarer
Postat av: KJ

Hej Johanna!

Kul att läsa lite om hur det är på St. Aldates och Wycliffe Hall! Verkar allt spännande.

Vad jag ska göra idag? Jag ska åka och hälsa på min mormor på sjukhuset. Hon har fått en ny höftkula efter att ha gjort illa den gamla. Är på praktik i Gråbo annars (där jag förstått att Noomi jobbar). Har ej träffat henne (eftersom jag inte tror att hon vet vem jag är). Kul är det iaf med praktik, även om det är lite jobbigt att vara ifrån Anna! :/



Ha det fint, Johanna!

Blessings!

/KJ

2011-10-08 @ 13:32:16
Postat av: lille laago

kommentar

2011-10-08 @ 15:34:35
Postat av: Linnea Skog

Hej Johanna!



Idag har jag hjälpt en vän med ett flyttlass. Hon flyttar från Bellmans till Luthagen området :) Senare ikväll blir det middag med trevligt folk på Basilico! Kul att läsa dina uppdateringar! Hoppas du har en riktigt fin dag! Kram Linnea

2011-10-08 @ 15:35:09
Postat av: Mamma

Dottern!

Läser detta söndag morgon.

Igår var jag på en fantastisk lovsångs Gudstjänst med Magnus och Therese Axelsson. Jag och typ halva gamla GBC. Vi var i Matteuskyrkan. Helt fantastisk! när Magnus sa att -Tänk att ni är kvar, fast det gått 1 1/5 tim?! Var hade tiden tagit vägen??

Men så är det när man får vara inför Guds tron. tiden är inte viktig. Fast. Klockan 22 var vi tvungna att sluta. Lokalen skulle göras iordning för söndagen.

Älskar dig!

2011-10-09 @ 10:31:06
Postat av: Peter Baric

Hej! Kul att följa sin gamla kollegas liv ute i världen. Min lördag bestod av resa till Alingsås för hämtning av lampa. Tacolunch hos mina föräldrar och sedan hem till Fiskebäck för att gräva upp en rabatt och förbereda våren. En vanlig dag i familjelivets vardag.



Be blessed!

2011-10-10 @ 16:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback