Bak och fram

Jag blir förvirrad hela tiden. "Varför i hela friden backar bussen iväg?" "Det kan inte vara säkert att ducka sådär om man kör." "Varför går de på bussen i förarens dörr, jätte osmidigt!" eller den bästa, i panik "VEM KÖR BILEN!!??" Sen inser jag, gång på gång, vänster traffik. Att de skall vara så himla svårt att bara smälta. Men de är himla rörigt att alltså, är SÅ glad att jag inte behöver köra bil här.

Idag har jag blivit kallad "Darlin'" sådär härligt brittiskt av en äldre dam. Jag har blivit nekad lösnaglar med lim "Du måste vara 21 för att få köpa dem, ledsen." Fick köpa dem efter att hon fick veta att jag va snart 27. Ändå gött att se så pigg och fräsch ut :). Jag har gått runt Bodlein Library och velat hoppa upp och ner för att det är så ståtligt. Jag har ätit mat med min ryska vän på en brittisk pub. Check. 

Hela dagen har gått åt att fixa och trixa och hitta runt. Kom in i studentrummet idag, ett nyrenoverat rum i ett väldigt brittiskt hus. SMALA trappor, man får komma ihåg att hålla in magen. Därefter har jag varit runt och shoppat nödvändigheter som inte kunde rymmas i min lilla resväska, kul! Jag har även jagat runt efter min förlorade älsklingjacka, samtal efter samtal slutade med att jag tillslut blev skickad tillbaka till mitt första nummer, FRUSTRATION! Imorgon skall jag ringa ett annat nummer igen för att göra en anmälan på att jackan är borta. Vad är du för himla organisation!? Så, jakten på jackan fortsätter.

Imorgon skall jag även få träffa St. Aldates personal, skall vara med på deras morgonbön och lite möten som de har. Ser verkligen fram emot det. Det verkar som att det bara är jag och en dansk kille som kommer läsa CTG och OCCG kursen (som de heter). Men de behöver inte vara helt galet de heller. 
Skall även försöka ta mig bort till Wycliffe och få min nyckel och lite så. 

Kommentarer
Postat av: Annie

berätta mer om dansken. snygg dansk eller ful dansk?

2011-09-27 @ 00:05:40
Postat av: Lollo

Danska män! Så bra!

2011-09-27 @ 10:53:25
Postat av: James

Roligt att du är på plats och det här projektet förverkligas. Ser fram emot att följa utvecklingen. Greetings to the saints in Oxford.

2011-09-28 @ 15:55:04
Postat av: jibbs

James, vad roligt att du är inne på min blogg. Välkommen. Ja, det är verkligen roligt och spännande att detta projektet kommit igång. Är super peppad :). Hälsa personalen.

2011-09-28 @ 20:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback