Jag spela hockey igår

Ja, nu satte ni allt i halsen. Men det gjorde jag. De öppnar upp för studenter att casual spela hockey i Oxi:s ishockey hall här kl. 23:30 på fredagkvällarna. Kul grej, random grej!
Jag som inte stått på is på 5 år (!, ja, jag vet. förskräckligt. Jag som dessutom ÄLSKAR att åka skridskor) va lite nervig. För att inte tala om dessa hockeyklubbor. Hur använder man dem?

De visa sig dock ganska snart att engelsmän tillskillnad från oss svenskar inte har samma skridskoråkningserfarenhet. Majoriten va som bambi på hal is, vilket gjorde allt väldigt kul, och prestationslöst. Jag fick grepp om åkningen tillslut, men klubban, den va bara i vägen. HUR använder man den? Mysterium, den förstör ju balansen. Ramla en gång med, så nu har jag fina blåmärken på knäna, som sig bör!

Tänkte ni ville veta detta. Varsegod, där gav jag er en bit av mitt liv.

puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback