To to to torsdag

I fredags natt blev jag klar med en uppsats, ja eller klar nog för att sändas in för slaktning till min handledare. Med anledning av att fira detta och bara ha allmänt trevligt gick jag Lena och ut och åt på den underbara och billiga puben 4 candles i lördags kväll. Supertrevligt, som alltid.
Veckan har gått ut på att hitta rätt i nästa uppsats. Läst om teologisk reflektions metodologi. Sådär lagom torrt. Men har vägt upp det hela med inspirerande pluggutrymmen samt min studdybuddy Lisa:
Hittade ett spår av en svensk i mitt skrivbord:
Igår var det askonsdagen, alltså början på kyrkans fastetid. Jag inledde fastan med att gå på fantastisk askonsdags gudstjänst i Christ Church Cathedral över gatan. Gode tid vilken fin kyrkbyggnad. Gudstjänsten var också bra.
För er som funderar över vad fastan innebär så kan jag rekommendera denna lilla texten. Inpirerande.
Jag kommer att ge upp facebook för min fasta. Det är första gången jag är ifrån facebook sen jag skaffade det. Om jag behöver det? JA! Facebook gör mig sjukligt självcentrerad. Ska ängna de kommande 40 dagarna åt att försöka lyfta blicken lite från mig själv och istället ge den nya extra tiden till att lära mig att se på Jesus lite mer istället.
.
.
Idag kom svenskar hit. Ska kolla upp min kurs samt gå på konferensen Next Generation i St. Aldates som startar imorgon. Alldeles snart dags för att bege mig ut och möta upp några av dem för att visa dem Lewis och Tolkiens pub.
.
Hej på en stund.
Dagens lovsång.

Kommentarer
Postat av: Maria H

Härlig bild på Lena! Och bra jobbat med uppsatsen! Kram

2012-02-25 @ 16:10:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback