Hallå, hallå.

Hallå, hallå!
Så  inleder jag sällan ett samtal. Ska nog börja med det. Låter väldigt roligt.

I alla fall. Sen sist har Sverigefolk varit här på besök. Några för att besöka konfrens i St. Aldates, nån för att kolla in kursen jag läser. En av dem var Jens, som ni ser här fotograferandes Christ Church College smått mäktiga byggnad. Sen en bild på Jens och Oliver på C.S Lewis pubhäng, Eagle and Child.


Varit på konfrensen NEXT GENERATION i St. Aldates.

Varit på Harry Potter liknande "Roddterminsavslutnings trerättersmiddag" i Queens College stora matsal. Alla i sina robes. Plötsligt slår en man med en hammare i bordet. Alla reser sig upp då lärarna kommer in i sina robes och sätter sig vid the Head table. Ville ta kort på dem, men min kompis som pluggar på Queen's sa att de va strikt förbjudet att ta kort på dem under måltiden. Så jag skippade det.


Mina bordsdamer och roddtjejer:


Hon i rött hår här leder en Harry Potter klubb i Oxford samt spelar Quiddich. PARALLELUNIVERSUM!

Jag har också varit på en mexicansk fund-raising kväll för Commonwealth house. 

Lite så har de sett ut. Så vet ni det.

Kommentarer
Postat av: Helena

Oaah, berätta mer om Quiddich-spelandet! Har de flygande kvastar och allt?!

2012-03-05 @ 21:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback